Giro Donne: een dames fietsgroep voor sportief plezier!   juni 2017

Bezoek onze
Bekijk onze fietsagenda!
FIETSMOMENTEN
Wij fietsen: iedere zondag om 9u., iedere dinsdag- en donderdag om 19u. We starten op het Kerkplein, Moordrecht

1e dinsdag v/d maand zijn nieuwe dames welkom!
Sponsoren:

er informatie
!
Giro Donne Italië weekend door Edith.
Vrijdag 12 t/m maandag 15 mei jl., het jaarlijkse Giro Donne Italië weekend!
Even een weekendje naar Italië om te fietsen! Klinkt super leuk! En dat was het ook!

Op vliegveld Ancona stonden onze fietsen al klaar, even onze fietspakjes aan doen en andiamo! Het was ongeveer 80 kilometer fietsen naar de authentieke Italiaanse accommodatie in Pergola. De accommodatie ligt hoger met een flinke klim; Col de Ca’Palazzo. De klimbenen werden dus gelijk getest. Door de landelijke ligging en de hoogte is het uitzicht super mooi.

De groep bestond uit 13 mensen. De dames waren met 8 in de meerderheid. Zaterdag stonden er 2 bergen op het programma, de Monte Nerone en de Monte Petrano. De heren hebben beide bergen gefietst en de dames één van de bergen. Een groepje dames kreeg materiaalpech met 2 gebroken spaken en een lekke band. Gelukkig had één van de heren (Nico) gewacht op de dames en kon helpen, zodat iedereen na een welverdiende cappuccino verder kon fietsen.

Giro di Moordrecht door Brenda.
Zondag 28 mei, onze trots: Giro di Moordrecht!
Samen met bijna 300 andere sportieve dames en heren starten wij als de kopgroep van de 145 km afstand. Een beetje zenuwachtig waren we wel want hadden een gemiddelde snelheid meegekregen én we moesten op GPS rijden.

Na de groepsfoto vertrokken we om direct na het bruggetje in de rem te duiken want ja: er stond een pijl naar rechts maar de Garmin gaf links aan.. Al vrij snel wisten we dat we inderdaad linksaf moesten en waren we goed onderweg. Eerst naar de waterstop en vervolgens naar de Pauzekoeken van Bakker Johan! Deze stop kwam voor ons iets later want we reden de stop per ongelijk voorbij. Maar we wilden toch die koek, dus omkeren maar!

Vervolgens hebben we de route vervolgt door de schitterende omgeving van de Krimpenerwaard. We moesten het toegeven; hier fietsen we eigenlijk nooit.. Snel maar weer eens deze kant op voor een lange rit! Het zonnetje scheen heerlijk en de wind werkte ook mee, alleen maar vrolijke koppies: we hebben genoten! En een beetje afzien.. Na een welverdiend biertje wilden we eigenlijk nog wel een rondje gaan, dit werd een enkeltje naar huis :). Wat een top dag! Wat een top evenement! Bedankt!

Agenda.
In de maand juni / juli zullen we de volgende tochten rijden:

24 juni, zaterdag: Erasmus MC Rotterdam
9 juli, zondag: Daphny Brand Classic, Zeeland, Noord-Brabant
22 juli, zaterdag:
Flipjes toertocht, Tiel
23 juli, zondag: Rapha womens 100, ntb

Volledige agenda eerste deel 2017

Voorstelrondje.

Iedere nieuwsbrief stellen we een sportieve Donna voor!

Naam: Lisette Markus
Leeftijd: 21
Woonplaats: Waddinxveen
Beroep: Gastouder
Doe je aan wielrennen alleen of ook andere sporten: Op donderdagavond train ik nog wat meer spieren & dans ik lekker bij Zumba-shape.
Hoe ben je bij Giro Donne terechtgekomen: Toen ik begon met wielrennen was ik op zoek naar meiden die deze sport met mij deelden. Ik zag op Strava dat Edith een QOM'metje had gereden op een segment waar ik veel fietste. Ik zag toen dat Edith in de buurt woonde en omdat ik graag met andere meiden wilde fietsen, heb ik contact opgenomen met haar. Na een keer met haar gefietst te hebben ben ik toegevoegd aan de Giro Donne-app :)
Hoe lang zit je al op de fiets: 3 jaar geleden heb ik mijn racefiets cadeau gekregen van mijn vriend. Ik fietste af en toe op een zomeravond met hem, maar ik had weinig tijd en daarnaast stond m'n racefiets bij mijn schoonouders in de schuur vanwege gebrek aan ruimte bij mijn ouders thuis. Ik fietste dus weinig. Nadat ik ben getrouwd in 2016 kreeg ik veel meer vrije tijd en na een weekend weg (als verzorger) met mannelijke fietsfreaken kreeg ik erg veel zin om zelf ook te gaan fietsen. Sinds september ben ik fanatiek geworden en geniet ik onwijs van de heerlijke ritjes op m'n racemonster.
Wat voor fiets(en) heb je (merken/types): Racefiets, Cube Axial WLS
Heb je een groot doel voor dit jaar m.b.t. het wielrennen: Mijn doel voor dit jaar is om minimaal 7000 kilometer te fietsen. Ik fiets toertochten en creëer zelf mooie routes om dit doel te halen. In de zomer gaan m'n man en ik met de fietsen op vakantie in de Dolomieten en in september gaan we met zijn collega's op fietsweekend in Frankrijk. Genoeg uitdaging dus!!
Aan wie geef je het stokje door voor dit vragenvuur: Vanessa de Breij